قربانیان دیروز، متجاوزان امروز می‌شوند

اکثر این افراد نوعی عقده درونی دارند؛ نوعی طلبکاری از جامعه. آنها می‌خواهند انتقام ظلمی را بگیرند که مدت‌ها قبل در حقشان انجام شده است.
کد خبر: ۶۳۴۳۳۰
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳ 23 October 2016
|
7201 بازدید
|
۴
جام جم در گزارشی نوشت:

اسمش را نمی‌گوید. می‌ترسد همه بفهمند کیست. می‌ترسد از بی‌آبرویی؛ از این که خانواده‌اش نتوانند سرشان را در کوچه و خیابان بلند کنند.

انگار که متجاوز است، نه قربانی. به او ظلم کرده‌اند، اما خودش را خطا کار می‌داند. می‌گوید بی‌عفت شده، اما اطرافیانش او را پاک‌تر از برگ گل می‌دانند. خجالت می‌کشد در چشم کسانی نگاه کند که از موضوع باخبرند. این اتفاق را مثل یک راز مهم در قلبش نگه می‌دارد. او می‌داند، مادرش می‌داند. پدرش می‌دانست اما پدرش مدت‌هاست که دیگر نمی‌تواند بداند. از همان زمانی که فهمید او را مورد آزار و اذیت قرار دادند، دیگر نتوانست بداند. سکته کرد. دخترش با آبرو بود، اما...

این اتفاق ممکن است برای بسیاری از افرادی که در جامعه هستند رخ داده باشد؛ اتفاقی که قربانی را هم از نظر روحی و هم جسمی آزار می‌دهد و گاهی منجر به کشته شدن قربانی می‌شود. متجاوز برای یک لحظه لذت یا هر چیز دیگر، آینده یک فرد را تباه می‌کند و بی‌اعتمادی به جامعه را برای او به یادگار می‌گذارد.

تیپ شخصیتی اکثر متجاوزان


متجاوزان مثل همه انسان‌ها چشم و گوش و لب و بینی دارند. آنها هم غذا می‌خورند و می‌خوابند. نفس می‌کشند و حتی بسیاری از آنها بدون آن که تا آخر عمر شناخته شوند، می‌میرند. متجاوزان ممکن است در خانه و فامیل و محله خود از احترام زیادی برخوردار باشند. حتی ممکن است یک فرد مورد اعتماد برای تعدادی انسان باشند. نه چهره‌شان فرق دارد و نه رفتار خاصی از خود نشان می‌دهند که بشود متمایزشان کرد.
 
دکتر امان‌الله قرایی‌مقدم، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه درباره تیپ شخصیتی این افراد می‌گوید: اکثر این افراد نوعی عقده درونی دارند؛ نوعی طلبکاری از جامعه. آنها می‌خواهند انتقام ظلمی را بگیرند که مدت‌ها قبل در حقشان انجام شده است. این ظلم می‌تواند کم‌توجهی والدین باشد. می تواند جبر زمانه باشد. می‌تواند تاثیرات مواد مخدر باشد، اما اصلی‌ترین دلیل این خشم، قربانی شدن متجاوز در دوران کودکی است. اکثر افرادی که دست به تجاوز می‌زنند، خود قربانی بوده‌اند.
 
وی همچنین ادامه داد: بیماری‌های روحی و روانی را هم نمی‌شود نادیده گرفت. بسیاری از دیدن ناراحتی دیگران لذت می‌برند. اینها بیماران پنهانی هستند که در جامعه حرکت می‌کنند و کسی از آنها خبر ندارد.
 
این جامعه‌شناس درباره سرکوب احساسات و بزرگ‌انگاری جنس مخالف گفت: بسیاری هم هیچ زمان با جنس مخالف برخورد نداشته‌اند. نه در مدرسه، نه در دانشگاه و نه حتی در خانه. بسیاری از خانواده‌ها حتی خواهر و برادر را نسبت به هم معذب می‌کنند. همین امر باعث می‌شود، فرد یک حرص درونش باشد و فکر کند هر فردی از جنس مخالف که با او صحبت می‌کند، می‌خواهد با او رابطه داشته باشد و زن یا دختر بدی است. به طور کلی این مجرمان تیپ‌های شخصیتی متفاوتی دارند. نمی‌توان گفت همه متجاوزان فلان رفتار را دارند یا ندارند. حتی ممکن است یک متجاوز رفتار بسیار عادی و معمولی داشته باشد و فقط در یک لحظه تحت تاثیر هوس خود کاری را انجام دهد که در آینده از آن پشیمان شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
متجاوزان که دارای ظاهر مورد تایید هستند خطرناکترند ترا خدا بچه هاتون رو دست دیگران نسپارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
پدران و مادران به شدت مراقب فرزندانشان در دوران کودکی و نوجوانی باشند. تا آنها از مرحله ی خطر و آسیب پذیری بسلامت عبور کنند . و به سنی برسند که بتوانند خوب و بد و آسیب های اجتماعی را کاملا تسخیص دهند و بتوانند از خود دفاع کنند. هشدار جدی به والدین هرگز به کسی از خویشان و بیگانگان اعتماد نکنند و کودکان خود ، چه دختر و چه پسر را پیش آنها تنها نگذارند. خیانت و جنایت در اوج اعتماد اتفاق می افتد. هرگز ساده اندیش و خوش باور نباشید، خصوصاً در اینمورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
یک نگاه اشتباهی در جامعه ما وجود دارد ، اینکه فکر می کنیم تمایلات یا انحرافات جنسی را می توان از ظاهر افراد تشخیص داد . در حالی که چه بسا افرادی باشند با ظاهری موجه ولی مبتلا به نوعی اختلال یا بیماری جنسی . متأسفانه والدین ایرانی به دلیل حجب و حیا حاضر نیستند برخی مسایل را آشکارا با فرزند خود در میان بگذارند و در نتیجه فرزندشان به خاطر عدم آگاهی و ناخواسته مورد سوء استفاده قرار می گیرد . شاید بهتر باشد فرزندانمان را حتی الامکان با افرادی که شناخت درستی از آنها نداریم تنها نگذاریم و در سفر ها یا اردو ها یک یا دو نفر از والدین بچه ها همراه باشند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
مشکل متجاوزان با اظهار ندامت و پشیمانی و توبه حل نمی شود باید درمان شوند .
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟